Gyakori jelenség napjainkban, hogy mindenki folyton elfoglalt és ha egy napja 48 órából állhatna, még az is kevés lenne a teendők elvégzéséhez. A feszített napirendtől az emberek többsége feszültté és kimerültté válik. Ebben a rohanó világban azonban nem árt néha megállni egy kis időre és olyan tevékenységeket is beilleszteni a mindennapjainkba, amik megszakítják a rutint és örömöt szereznek nekünk. Kiváló lehetőség erre a sport, hiszen nem csak kikapcsolódást nyújt, hanem az aktív szabadidő eltöltésnek köszönhetően a test és a lélek is feltöltődik.

Miért rohanunk tulajdonképpen?

Amikor reggel megszólal az ébresztőóra, még az ágyban fekve át szoktam gondolni, hogy milyen teendőim is vannak mára. Sokakat már ekkor elfog a rossz érzés, mert tudják, ez a nap is olyan lesz mint a többi: indulás a gyerekekkel az iskolába vagy óvodába, utána be a munkahelyre, ahonnan teljesen kimerülten fogunk hazaérkezni, pedig még várnak ránk az otthoni teendők és a családtagjainkal sem ártana minőségi időt együtt tölteni. Annak a fő oka, hogy ennyire felgyorsult a világunk az, hogy a legtöbb ember több teendőt vállal el, mint amit kényelmesen el tudna végezni. A külvilág elvárásai és a megfelelési kényszer rászorít minket arra, hogy úgy éljünk, mint a legtöbben manapság: folyamatos rohanásban. De nem lehetne mindezt úgy csinálni, hogy közben szakítunk időt magunkra is?

Mennyi idő megy el a semmittevéssel?

Mindenki csak rohan – Ön is így van ezzel?

Számtalanszor hallani manapság, hogy az emberek arra panaszkodnak, semmire sincs idejük. Ebben a helyzetben azt szoktam javasolni, hogy mindenki gondolja át, milyen haszontalan pótcselekvéseket végez egy nap? Ha összeírjuk, hogy mennyi időt fordítunk az interneten való céltalan böngészésre, a közösségi oldalak és a hírportálok tanulmányozására, vagy a tévé előtt ülve úgy, hogy valójában nem is tudjuk, milyen adás megy benne, megdöbbentő eredményre juthatunk. Ezeket a hasznos perceket vagy akár órákat saját magunk boldogsága érdekében fordíthatnánk minőségi kikapcsolódásra.

Nézzünk szét magunk körül!

Mindenkinek vannak zsúfoltabb időszakai az életben, de ha folyamatos időhiánnyal küzdünk, érdemes átgondolnunk, hogy valójában szükséges ennyi mindent csinálnunk? Nincs olyan tevékenység, amit nem magunk miatt végzünk el, hanem azért, mert nem tudunk másoknak nemet mondani? Vagy csak rossz megszokás miatt fordítunk rá annyi energiát? A napirendünk optimalizálása és az időnk leghasznosabb kitöltése akkor valósulhat meg, ha összeírjuk fontossági sorrendnek megfelelően, hogy mik azok a dolgok, amiket mindenképpen meg kell csinálnunk és vannak-e olyanok, amik várhatnak. Fontos, hogy már a tennivalólista felállításánál kritikusak legyünk a tevékenységeket illetően és már ekkor kalkuláljunk pihenőidőt, amit kikapcsolódásra tudunk fordítani.

STOP! Most igazán csak magammal foglalkozom!

Annak érdekében, hogy egészségesek, frissek és üdék maradjunk az alvás mellett a legnagyobb szerepe a kikapcsolódásnak van. Ha túlhajszoljuk magunkat, az hosszú távon megbosszulja magát: teljesen kimerültek leszünk, ami magával hozza az állandó stresszt és az egymással való türelmetlenséget. Kellő idő ráfordításának a hiányában könnyedén elveszítjük az emberi kapcsolatainkat és a barátainkat, ami még nagyobb feszültséget eredményez. A rohanó életforma következménye, hogy a szervezetünk is jelezni fog betegségek formájában.

Ennek megelőzése érdekében iktassunk be heti egy-kettő alkalommal 40-50 percnyi mozgást. Itt nem kell feltétlenül a kemény edzésre gondolnunk, mert már az is nagyon sokat számít, ha ebben az időintervallumban kimegyünk a friss levegőre: elmegyünk a parkba sétálni vagy biciklizni. De a szervezetünkre kiemelten jó hatást gyakorol, ha kifejezetten sportolunk is valamit. Legyen szó úszásról, táncról vagy valamilyen labdajátékról, mindegyikről elmondható, hogy képesek feledtetni az aktuális problémáinkat. Sokszor nehéz magunkat rávenni arra, hogy elmenjünk az uszodába vagy az edzőterembe, de miután befejezzük a mozgást, rögtön belátjuk, hogy megérte rászánni magunkat: sokkal boldogabbak lettünk és felfrissülve érezzük magunkat. A sport nemcsak a lélekre gyakorol pozitív hatást, hanem az immunrendszerünket is megerősíti, ami a betegséges téli időszakhoz közeledve szintén nem egy elhanyagolandó szempont.

Mindezek után mindenki előtt szabad a választás: folytatja a zsúfolt és túlhajszolt életet és csak akkor fog megállni, amikor már késő lesz, vagy időben belátja, hogy változtatni kell és be kell iktatni a rendszeres pihenést.

Amennyiben szeretne csatlakozni hozzánk és úszással tölteni a szabadidejét, kattintson ide!

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!