Manapság ha bármilyen terméket szeretnénk vásárolni vagy szolgáltatást igénybe venni, szembesülünk azzal, hogy mekkora választék is áll a rendelkezésünkre. Kedvünkre válogathatunk a különböző éttermek és szórakozási lehetőségek között – nincs ez másképp akkor sem, amikor úszásoktatásra jelentkezünk.  Számtalan iskola hirdeti magát a legváltozatosabb szlogenekkel, azonban ezek sajnos a legtöbb esetben nem fedik a valóságot. Az alábbiakban mi köntörfalazás nélkül összeszedtük, hogy mit is kínálunk, mi történik a mi tanfolyamainkon.

A legfontosabb kérdés: mennyi idő alatt?

Hogyan, milyen módszerrel tanítunk mi?

A legelső kérdés, amire általában mindenki keresi a választ, hogy mikorra várható eredmény. Természetes igény, hogy erre kíváncsiak vagyunk, azonban ennek megválaszolása a legösszetettebb dolog. Többek között ugyanis függ attól, ki milyen alappal érkezik, van-e bármilyen pozitív vagy negatív tapasztalata a vízzel, milyen az edzettsége és a mozgáskordinációja. Gyakran beszélgetek olyanokkal, akik már hosszú évek óta járnak vagy hordják gyermeküket akár hetente több alkalommal is edzésre, azonban még mindig nem tudnak karúszó nélkül stabilan fennmaradni a víz felszínén. Ebben az estben mindenképpen érdemes elgondolkodni, hogy mi okozza ezt és más módszer vagy oktató után nézni. Sok esetben az edző figyelmének hiánya, azaz a nagy csoportlétszámok miatt nem sikerül egyről a kettőre lépni. Ugyanis, ha valaki nincs tekintettel az egyéni képességekre, hanem „tucatoktatást” csinál, az nem mindenkinél fogja elérni a kívánt eredményt. Nálunk ez sosem fordul elő, hiszen a csoportlétszámok kialakításánál mindig figyelünk arra, hogy mindenkivel egyénre szabottan is tudjunk foglalkozni az edzések alkalmával. Ezáltal mi garantáljuk, hogy 10 óra alatt megtanul minimum 1-2 egy úszásnemet!

Kiknek a jelentkezését várjuk?

A másik nagy probléma, amivel meg szoktak keresni, hogy több iskola diszkriminatívan kizár bizonyos csoportokat és nem vállalja az oktatásukat. Nálunk ez sem fordulhat elő, ugyanis mi nem ismerünk lehetetlent! Ugyanúgy jelentkezhetnek hozzánk tanulási nehézséggel küzdő, SNI-s vagy Asperger-szindrómás, netán autista vagy bármilyen más problémával jelentkező gyerekek is. Az ő esetükben kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minél kisebb létszámú csoportban legyenek elhelyezve és ne maradjanak le a társaiktól.

Az úszást pedig abban az esetben is ajánljuk, ha valamilyen betegséggel küzd, hiszen ennek a sportnak számtalan pozitív élettani hatása van. Amennyiben szeretne erről bővebben olvasni, tekintse meg az Úszás a gyógyulásért bejegyzésünket!

Milyen módszert alkalmazunk?

1. Az idő pénz!

Szokták mondani manapság egyre gyakrabban. Ugyanis nem mindegy, hogy az amúgy is kevés szabadidőnket hogyan osztjuk be. Mi tekintettel vagyunk arra, hogy az emberek azért érkeznek hozzánk, hogy megtanuljanak úszni. Ezért nálunk az edzés valóban 60 perc hasznos tanulással telik, nem csak játékkal ütjük el az időt. Az oktatás során mi is beépítünk játékos feladatokat, amik könnyedebbé teszik a munkát, valamint az órák végén megjutalmazzuk a gyerekeket és a felnőtteket egyaránt egy kis játékkal, de a 60 perc 95% százaléka mindig a tanulásról szól. Ugyanis mi azt a filozófiát valljuk, hogy pancsolni és jacuzzizni az edzés elteltével is benn lehet maradni az uszodában, az edzés pedig szóljon a minőségi tanulásról.

2. Továbblépés tudás nélkül?

Hogyan, milyen módszerrel tanítunk mi?

Nálunk ez sem lehetséges! Abban az esetben, ha valaki elakad egy mozdulatsor elsajátításával vagy csak lemarad a többiektől, akkor addig nem hagyjuk annyiban a dolgot, amíg el nem sajátítja ő is a megfelelő tudásszintet. Ugyanis nem az a cél, hogy elteljenek az órák felettünk, hanem hogy használható tudással távozzon minden résztvevő.

3. Három úszásnem egyszerre?

Miért is ne? A tanfolyamok összeállításánál mi összekötjük a tanulást és párhuzamosan lehet elsajátítani a gyors-, a mell- és a hátúszást. Ez azért előnyösebb, mert a különböző típusokban vannak átfedések, egyező mozdulatok, így a megszerzett tudás gyorsan átkonvertálható és mélyebben épül be, ha nem csak egyféle mozdulatsorban gyakoroljuk. 

4. Legyünk túl a feketelevesen!

Az úszásoktatás legnehezebb része, amivel általában mindenkinek meggyűlik a baja, a gyorsúszó levegővétel. Annak érdekében, hogy a tanfolyamok elején látványos legyen az eredmény, ezt sokan a legvégére hagyják, azonban így már nem fog tudni igazán beépülni az úszásba. Mi ezért nem félünk attól, hogy rögtön az elején megismerkedjenek a levegővétellel és a hasról-hátrafordulással a tanulók. Ha ugyanis ezt sikerül elsajátítani, a többi már sokkal könnyebbnek fog tűnni, szinte gyerekjáték lesz az egész.

5. Mindennek az alapja: a bizalom.

Hogyan, milyen módszerrel tanítunk mi?

Az edzések alkalmával sokszor a szülők is bejönnek az uszodába, hogy figyelemmel kísérjék, mi történik a gyermekükkel. Ez önmagában nagyon hasznos, hiszen így nem csak a tanulok elmesélése alapján jutunk információhoz, hanem saját magunk tapasztalhatjuk meg a történteket. Sokszor azonban a gyerekek ilyenkor nem csak az oktatóra, hanem a szülőkre is ugyanúgy figyelnek. Ha azt látják, hogy féltik őket, akkor ők is pánikba fognak esni, ami lehetetlenné teszi a tanulást. Ezért azt kérjük mindenkitől, aki minket választ, hogy tiszteljen meg minket a bizalmával, ugyanis 40 év tapasztalatával pontosan tudjuk, hogy mikor kell beavatkozni és segíteni.

+1 A kiscsoportos oktatás mellett várjuk az egyéni oktatásra is a jelentkezőket! Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy egyedül lesz a tanuló, hiszen az egyéni órákon részt vehet a szülő együtt a gyermekével, testvérpárok vagy akár barátok is 2-4 főig. Itt teljesen testreszabottak az edzések és a résztvevők tudják egymást motiválni. 

Amennyiben felkeltettük az érdeklődését, az alábbi linkre kattintva jelentkezhet a kiscsoportos vagy az egyéni oktatásunkra!

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!