Hajnal van, 6 óra. Ma is időben ébredtél ahhoz, hogy még munka előtt útba ejtsd az uszodát, és - tartva magad az elhatározásodhoz -, folytasd az úszóedzést. Bár nem keltél fel könnyen az ágyból, mégis motivál a kitűzött célod. Úszni jó, és erre már te is rájöttél.Azonban vannak néhányan, akik még nem ismerték fel vagy nem tudatosították magukban az úszás előnyeit, így leginkább csak a medence szélén álldogálnak. Vajon miért? 

Rendszeresen uszodába járni és kilépni a komfortzónából, legyűrni a fáradtságot és a félelmeket, nagy kihívást jelent. Ahogyan közeledik a tél és egyre hűvösebb az idő, napról napra nehezebb lehet rávenni magunkat a mozgásra; nem kivétel ez alól az úszás sem. Ilyenkor nagyobb számmal akadnak olyanok, akik kevesebb elszántsággal és tudatossággal, tétován állnak a medence szélénél és bizonytalanok abban, hogyan fogjanak hozzá az úszáshoz. De mitől is tartanak? Cikkünkben összegyűjtöttük a legnagyobb félelmeket és kifogásokat. 

1. Aki nem tudja, mennyit és hogyan eddzen

Mindig az első lépés a legnehezebb. Az úszás esetében ez a bizonyos első lépés pedig maga az elhatározás, minden más csak ez után következik. Ha valaki elhatározta azt, hogy úszni kezd, érdemes felkeresnie minket elérhetőségeinken, hogy személyes konzultációval segítjük a célok kitűzését. Cél nélkül ugyanis nem érdemes úszni kezdeni, hiszen nem csupán a motiváció megtartásában, hanem az elégedettség érzésének kialakulásában is elengedhetetlen szerepe van.

Mi minden esetben melléd állunk és segítünk meghatározni a lépéseket, ugyanis azt gondoljuk, a képességeid és készségeid, valamint állóképességed szakszerű felméréshez elkél a segítség. Ha már tudod, mit várhatsz magadtól, akkor nem csak az uszodáig és az öltözőig vagy a medence széléig jutsz majd el, hanem a mélyvízbe is. Ha tehát az úszóedzővel megbeszéltétek a terveket, már csak a megvalósítás marad hátra, mely során szintén melletted áll majd az oktatód. Ne feledd, a célok eléréséhez vezető út a medencében nincs előre kitaposva, így fontos, hogy az elhatározásod szilárd legyen! Lehet, hogy az első néhány alkalommal szokatlan és fárasztó lesz az úszás, azonban a kitartás meghozza gyümölcsét! Fontos, hogy járj rendszeresen úszni, hiszen havi 1-2 alkalom biztosan nem hozza meg a várt eredményt, amelytől a lelkesedésed is alábbhagyhat. Ne te legyél az, aki a medence szélén vágyakozva nézi a többi úszót! Legyél te az, akire mások tekintenek elismeréssel! 

Gyors tipp: Legyen célod és terved annak eléréséhez! Ha tudod, merre tartasz, és megismerted a korlátaidat, de a képességeiddel is tisztában vagy, könnyedén elérheted a vágyaidat!

2. Aki fél a mélyvíztől

Rengetegen vannak, akik bár ismerik az úszás jótékony hatásait és szeretnének is megtanulni úszni, mégis gyorsan elbizonytalanodnak és megtorpannak a medence szélén látható felirattól: mélyvíz. Gyermekkori trauma, rossz berögződés vagy csupán az ismeretlen... bármi legyen is a félelem oka, tudnod kell, hogy a legnehezebb lépést már megtetted! Mindig emlékezz rá, hogy jó oka van annak, hogy úszni szeretnél, hiszen máskülönben átadnád magad a félelmeidnek és nem jutnál el már a medence széléig sem. Legyél büszke magadra, vegyél nagy levegőt és lépj megint eggyel tovább! Az úszástól és a víztől való félelem legyőzhető! Ha megtaláltad a megfelelő úszóedzőt, és tudod, mit szeretnél elérni, a félelmeidet egyre gyorsabb lábtempóval rázod majd le magadról. :-)

Gyors tipp: Ne dobd magad mélyvízbe - se szó szerint, se átvitt értelemben! Ha félsz a víztől vagy az úszástól, bízd magad az úszóedződre és a rendszerességre, mert ezeken alapszik a helyes úszástechnikák elsajátítása. Biztos lehetsz benne, hogy nálunk 100%-ban megbízhatsz az edződben!

3. Akik idegenkednek a hideg víztől 

Ez a típus személyes kedvencünk. :-) Mindenki panaszkodott már a “hideg” vízre a medence szélén állva, azonban vannak néhányan, akiket a víz hőmérséklete ténylegesen vissza is tart az úszástól. Téged viszont ez ne fogjon vissza! Hidd el, mi sem ugrunk örömmel fejest a hűvös vízbe, pláne télvíz idején, azonban csak az első néhány karcsapást kell átvészelned. Amint elkezdted az úszást, a mozgás miatt nem csak fázni nem fogsz tovább, hanem izzadni is kezdesz, bár ennek nyomait a víz eltünteti. Akár ez is lehet egy előny a többi sporttal szemben! :-)  Mire pedig vége az úszásnak, végképp nyoma sem lesz a fázósságodnak: egy hatékony úszás órát követően kipirosodott arccal, kellemes fáradtsággal vághatsz neki a nap további kihívásainak, a vérkeringésed felpezsdül, ami további energiát ad neked. Ugye, hogy megéri?

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!