Biztosak vagyunk benne, hogy egy-egy forró nyár alkalmával te is csak arra vágysz, hogy vízközelben legyél. Abban is biztosak vagyunk, hogy télen viszont nem ez a fő vágyad. :-) Azonban fontos tudnod, hogy a magabiztos úszótechnika – ahogyan a nyári bikiniforma – télen készül. Itt az idő, hogy elsajátítsd vagy tökéletesítsd!

Mint minden sportnak, úgy az úszásnak is megvannak az alapjai. Ezeknek ismerete elegendő lehet ahhoz, hogy vízbe merészkedj, azonban valószínűleg nem elég ahhoz, hogy magabiztosan boldogulj a mélyvízben is. Ha többre vágysz a sekély vizű medencénél vagy a Balaton déli partjánál, érdemes mélyíteni az úszástudásodat. Ráadásul, ha még most elkezded, biztos lehetsz benne, hogy a következő nyáron már nem a kifogásokat, hanem a kihívásokat fogod keresni a vízparton.

Kezdd el most és ne is hagyd abba!

Ha sportolsz, a rendszeres gyakorlás meghozza a várva várt eredményt. Az úszás sem kivétel ez alól. Ahhoz, hogy kitartásod töretlen legyen, nem elég a belső motivációd, megfelelő képzésre is szükséged van. Rendkívül fontos meglelni a neked való úszóiskolát! Ahogyan korábbi cikkünkben is írtuk, a megfelelő úszóiskola és edző megtalálása nagy kihívás. A jelentős választék miatt könnyű elveszni a lehetőségekben, azonban egy dolgot mindig tarts szem előtt: legyen meg az összhang közöttetek, érezd jól magad az edződdel! 

Ezt követően bőven vár még rád feladat. Miután sikeresen kiválasztottad a neked való úszótanfolyamot és a szívedhez közel álló edzőt, rá kell venned magad a rendszeres gyakorlásra – igen, még télen is, amikor a hajszárítás is valódi tortúrának tűnhet! Tudjuk, hogy új szokást bevezetni és megfelelően beépíteni a napirendedbe nem egyszerű, azonban hidd el, hogy az úszás meghálálja a fáradozásaidat. Elég csak a pozitív élettani hatásokra gondolnod! Bár télen nehéz beugrani a hideg vízbe, a nyár közeledtével hálás leszel magadnak, hogy időben elkezdted és rendszeresítetted az úszást! Legyél fittebb minden egyes karhosszal, élvezd a többletenergiát és azt, hogy kitartó munkád meghozza a gyümölcsét! Hiszen (csak hogy néhány példát említsünk) az úszás:

  • erősíti az immunrendszert,
  • nem terheli az ízületeket,
  • segíti a keringési rendszert,
  • kiváló stresszoldó hatással bír.

További előnye a biztonságérzet, amelyet bármilyen víz (tó, tenger, medence) közelébe kerülve átélsz majd. Ahhoz azonban, hogy a kezdeti lubickolást magabiztos úszás váltsa fel, rendszeresen időt kell szánnod rá. Na de hogyan illeszd be a napirendedbe?

Sokan inkább kora reggel járnak úszni, de rengetegen döntenek a délutáni vagy esti mozgás mellett. Ha az előbbit választod, ugyan korán kell kelned, ám egész napra feltöltekezhetsz energiával, a vérkeringésed felpörög, átmozgatod magad, ami különösen előnyös ülőmunka esetén. Ha a nap második felében látogatsz el az uszodába, akkor levezetheted az egész napi stresszt, ami könnyű álmot ígér. 

Ha elmélyül a tudásod, te nem merülsz el a medencében!

A megfelelő úszótechnika elsajátításával egyre magabiztosabban mozogsz majd a vízben, a vízbiztonság pedig nem csak  életet menthet, hanem a fejlődés új perspektíváját nyitja meg előtted. Ahhoz, hogy élvezettel ugorj a medencébe fontos tehát, hogy biztonságban érezd magad, azonban amíg nem érzed magad biztonságban, nehezen merészkedsz be a vízbe. Ez egy tipikus tyúk vagy tojás szituáció, de éppen ezért fontos, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelő úszóedzőt és úszóiskolát, ahol úgy támogatnak, ahogyan arra neked igényed van.

Egy jó úszóiskolában ugyanis nem csak “konzerv megoldásokat” kapsz, hanem a tanárod maximális és kizárólagos figyelmét élvezheted, amely segíteni fog túllépni a kezdeti félelmeken, ráadásul akár 10 úszásóra alatt elsajátíthatod a legfontosabb úszásnemeket. És ez mit jelent a gyakorlatban? Ha az „új év, új kezdet” elvét vallod és januárban elkezded nálunk az úszástanulást, akkor márciusra már legalább két úszásnemet, számtalan leúszott métert és a vízbiztonság érzését tudhatod a magadénak! Mindezt egy olyan  úszóedzővel, aki támogatni fog abban, hogy nyárig ne csupán új úszásnemek, hanem a víz szeretete és az úszás szenvedélye is beépüljön a mindennapjaidba. Bátran állíthatjuk, hogy tudásod ekkorra már elmélyültebb lesz, mint a legmélyebb úszómedencénk. :-)

Úszás kicsiknek és nagyoknak

De mi van akkor, ha nem neked vannak céljaid az úszással, hanem a gyermeked számára keresel úszóiskolát? A lehetőségeket illetően mi nem teszünk különbséget: nálunk kicsiknek és nagyoknak egyaránt akad kiscsoportos, de akár egyéni oktatás is. Egy biztos, akárhány évesen is vágsz bele az úszásba, érdemes néhány hónapra előre gondolkodnod és idejében elkezdeni az úszást.

Mindannyian tudjuk, hogy a gyermekek gyakran könnyebben és gyorsabban tanulnak, mint a felnőttek, így számukra talán még gyorsabb fejlődést tudunk biztosítani úszóiskolánkban. Ráadásul, ha gyerkőcöd elmúlt már 6 éves, az ő esetében is vállaljuk a 10 alkalmas garanciát. Azonban abban is biztos lehetsz, hogy nem fog megállni a 10 alkalomnál. ☺  Azt tapasztaljuk ugyanis, hogy a kicsik sokkal nagyobb örömmel, gyakran bátrabban jelennek meg a medence szélén már az első alkalmak során is, mint az idősebbek. Az esetleges félelmeik pedig sokszor könnyebben leépíthetők, mint a felnőtt kezdők esetén. Ha meghozzátok a közös döntést és igent mondotok az úszásra télen, nem csak gyermeked, hanem Te is várod majd a nyaralást: ő bemutathatja újonnan megszerzett tudását, te pedig végre a legnagyobb nyugalomban pihenhetsz a vízparton, hiszen tudhatod, gyermeked tud magára vigyázni a vízben is. Ha igazán belejöttetek a vizes mókába, érdemes kipróbálnotok napközis és ottalvós nyári úszótáborainkat is, ahol további fejlődésre, játékos feladatokra, valamint új barátok megismerésére van lehetőség, akikkel értékesen tölthető el a nyári szünidő. 

Alapozzátok meg a gondtalan nyarat és kezdjétek a 2019-es évet motiváltan! Lábtempóra felkészülni, vigyázz, kész... víz!

 

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!