Mindenki kívülről tudja már, hogy a nyári alak télen készül. Ahhoz ugyanis, hogy nyáron olyan alakod legyen, amire örömmel húzod fel bikinidet is, fontos, hogy már a hidegebb hónapokban következetesen odafigyelj magadra. Azonban még most sem késő!

Közeleg a nyár, és téged elriaszt, amit a tükörben látsz? Felpróbáltad a tavalyi nyári ruháidat és nem az a látvány fogadott, amire számítottál? Akár csak pár kilótól, akár nagyobb súlytól szeretnél megszabadulni, biztosan tudod, hogy időben el kell kezdened foglalkoznod magaddal. Legkésőbb tavasszal érdemes a kívánt nyári alak érdekében elkezdeni egészségesen, rendszeresen és mértékkel étkezni, de legalább ennyire fontos valamilyen testmozgás elkezdése (és persze kitartó gyakorlása) is.

Ezen három ok inspirál a változtatásra:

  • közeleg a nyár, de TE még mindig nem tudsz úszni
  • végül kimész a strandra, de nem mersz átöltözni
  • irigység fog el barátaid láttán, akik bevetésre készülnek egy tóparti nyaralásnál

Mi a teendő? Helyes étkezés - Mindennek az alapja

Az újév napját követően a tavasz a második olyan időszak, amikor a legtöbben rákeresnek az interneten arra, hogyan is lenne érdemes lefogyni? A netet böngészve számos jó és kevésbé jó tanácsra bukkanhatsz, azonban fontos, hogy a helyén kezeld az ott olvasottakat! Az első és legfontosabb, hogy amennyire csak lehet, ismerd meg a tested és az igényeit. Tudd, hogy mi az, ami jól esik neki (persze a reggeli croissanton kívül) és tudd, hogyan lehetséges formálni anélkül, hogy teljesen kizsákmányolnád. Hiszen valószínűleg a te célod is az, hogy hosszú távon őrizhesd meg az elért eredményt. Ez szélsőséges megoldásokkal nem kivitelezhető.

Az úszás tökéletes alakformáló sport. Készülj fel a bikinszezonra!

Elsődleges tehát, hogy a testednek megadd mindazt, ami jár, amit igényel. Nem vagyunk azonban egyformák, tehát ami az egyik embernek működik étkezés terén, nem biztos, hogy neked is beválik majd. Van azonban néhány olyan alapszabály, amit a különbözőségünktől függetlenül szem előtt kell tartani annak érdekében, hogy az eredmény ne csupán látványos, de egészséges is legyen:

1. Minden nap reggelizz! 

A reggeli az egyik legfontosabb étkezésünk. Gondolj csak bele, a tested ilyenkor már akár 10-14 órája nem jutott ételhez. Add meg neki a kezdőlökést a napodhoz, és indítsd egy tápanyagdús, gazdag reggelivel a napod. Éljenek a lassan felszívódó szénhidrátok és a fehérje, például a zab!

2. Vigyél rendszert az étkezéseidbe! 

Ahogyan a reggelit, úgy a nap további étkezéseit se hagyd ki. Egyél minden főétkezés alkalmával valamennyit, és amennyiben van rá igényed, válassz két kiegészítő étkezést is. 3-4 óránál tovább ne éheztesd a tested. Ha kell, mindig legyen nálad egy kis mandula, dió, stb. 

3. Figyelj az adagokra!

Ha az eddigi rendszertelen étkezésed után hirtelen akár napi ötször is enni kezdesz, könnyen elmérheted az adagokat. A tízóraid és az uzsonnád csak pár falat legyen, és a főétkezések során is ügyelj arra, hogy inkább lassan egyél, így kevesebb étellel fogsz jóllakni, mintha habzsolnál.

4. Ésszel az édessel!

Talán mindannyiunk számára az a legnehezebb, hogy az édességeket elengedjük. A teljes megvonás helyett azonban elég lehet az is, ha odafigyelsz arra, hogy ne minden nap fogyassz desszertet. Amikor az egészség és a kívánt nyári forma elérése a cél, a magas kakaótartalmú csokoládé lesz a legjobb barátod. :)

Testmozgással a szép idomokért

Azt mondják, hogy az étkezés az egészséges életmód, a kellemes testkép 60-70%-áért felel. Kisebb, de egyáltalán nem elhanyagolható rész a fennmaradó 30-40%, amely bizony a testmozgás. Fontos, hogy ezt az arányt fejben tartsd, hiszen még a mindennapos mozgással sem kompenzálható érdemben a gyakori rossz minőségű étkezés. A mozgás nagyon fontos, de nem váltja ki a helyes étkezést. Mozogj legalább heti 3-4 alkalommal, alkalmanként egy órát és amennyiben van rá lehetőséged, gyalogolj vagy biciklizz a suli/ munkahely és az otthonod között. 

Megoszlanak a vélemények arról, hogy milyen mozgásformát érdemes választani, ha a fogyás és alakformálás a cél, de úgy gondoljuk, hogy az úszás az egyik legjobb döntés ilyenkor is. Az előnyökről már sokszor írtunk, azonban a nyár közeledtével szerencsére egyre többen ismerik fel az úszás kedvező élettani hatásait. Tudj meg róla többet Te is!

A rendszeres úszás megadja a vízbiztonságot és a tökéletes alakot is.

Hideg időben úszni? Inkább nyáron!

Mozogni kezdeni sokaknak legalább olyan nehéz, mint a megfelelő étkezésre odafigyelni, azonban ha jól csinálod, könnyen kellemes rutinná válhat a testmozgás. Már korábbi cikkünkben is megosztottuk veled, hogy az unalmas rutint az úszással könnyedén kiválthatod, azonban télvíz idején sokan nem szívesen mennek a medence közelébe.

Gyakori ugyanis az a szemléletmód, hogy hideg időben nem ugrunk hideg vízbe. :) Mi azonban mégis bíztatnánk rá, hiszen ha már télen elkezdesz odafigyelni magadra és az úszást választod sportodként, nyárra nem pusztán az uszoda, de akár a Balaton látogatóit is lenyűgözheted a megszerzett tudásoddal - no, meg persze a sportos alkatoddal. 

Nyáron nem csak Te mélyítheted el a tudásod, hanem támogathatod gyermekedet is az úszástanulásban, ha valamelyik nyári úszótáborunkat választod számára. Nálunk új barátokkal, izgalmas programokkal töltheti a nyarat, garantáltan kütyü-mentes, sport és természet központú, ottalvós és napközis táborainkban.  

Vegyél új bikinit!

Ha a tested felkészült a nyárra, ideje meghálálnod neki, hogy olyan jó társad volt a nehezebb időszakokban is. Vegyél egy új bikinit, amire idén nem azért lesz szükséged, mert kihíztad a korábbit. Sokkal inkább a szépen kisportolt, egészséges tested megfelelő köntösbe (vagyis inkább fürdőruhába) öltöztetése és a fáradságos munkád megkoronázása a cél. Éljen az új tested és az új fürdőruhád! :-) 

 

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!