A nyaralások alkalmával mindig a parton fekve, irigykedve szemléli a mélyvízben önfeledten lubickoló embereket? Régóta keres egy olyan sportot, amely kímélő, de egyben hatékony is? Gyakran fáj a dereka az ülőmunkával töltött napok végén? Amennyiben Ön bármelyik kérdésre igennel felelt, akkor érdemes továbbolvasnia a cikkünket.

1. Sosem késő elkezdeni!

Úszásoktatóként nagyon sokszor szembesülök azzal a helyzettel, hogy a felnőttek többsége egyáltalán nem vagy pedig helytelen technikával tud úszni. Az első lépés mindig a legnehezebb - ez a felnőttek esetében hatványozottabban igaz - le kell győzni a víz iránti félelmet és el kell kezdeni otthonosan mozogni ebben a megváltozott közegben. A tapasztalataim alapján azonban elmondhatom, hogy amennyiben úgy érzik a tanítványok, hogy nálunk jó kezekben vannak és kialakul a bizalom, akkor mindenki gyorsan képes levetkőzni a gátlásait. A kiscsoportos forma még inkább segít ebben, hiszen nem egyedül állunk szemben a félelmeinkkel – csapatban minden könnyebb, így az úszástanulás is!

Azok az emberek, akik csak olyan vízben mernek „úszni”, ahol leér a lábuk, hatalmas önbecsapás áldozatai. A „vízbiztos” úszástudás elengedhetetlen kritériuma, hogy bármilyen mély vízben magabiztosan mozogjunk. Nálunk minden esetben az a cél, hogy a tanfolyam végeztével a tanítványok ne ijedjenek meg a mélységtől. Gondoljon csak bele, milyen irigykedve nézte a mélyvízben a tenger égszínkék hullámain lebegő embereket – ez senki számára sem lehetetlen, csak elhatározás és akarat kérdése.

Abban az esetben, ha valaki képes fennmaradni a vízen, de nagyon megterhelő számára ez a mozgás, vagy nem a megfelelő izomcsoportok igénybevételével úszik és ezért fájdalmat érez, azok számára is megoldást kínálunk. Nem csak kezdő úszásoktatást vállalunk, hanem tartunk úgynevezett stílusjavító edzéseket is, amelyek célja a helyes mozdulatok elsajátítása.

2. Az úszás mint a leghatékonyabb sport.

Az úszástudásunkat nem csak nyaranta a strandon vagy a wellneselések alkalmával tudjuk kamatoztatni. A víz iránti szeretet kialakulása magával hozza a sportolás iránti igényt is. A mozgásnak kiváló stresszoldó hatása van, amire egy keményen végigdolgozott hét után mindenkinek szüksége van. A vízben teljesen ki tudunk kapcsolni, és át tudjuk adni magunkat a mozgás örömének. Az úszásnak az egyik legkiemelkedőbb sajátossága, hogy úgy mozgatja meg az ember összes izmát, hogy kíméli az ízületeket. Az úszás esetében a sportsérülések aránya sokkal kisebb, mint a többi mozgásforma esetében.

Amennyiben van pár felesleges kilója, amitől szívesen megszabadulna, az úszás ebben is segít! A szervezetünk energiafelhasználása és az elégetett zsír mennyisége úszás közben kiemelkedően magas az egyéb sportokhoz képest. Egy órányi mellúszás során testünk körülbelül 550 kilokalóriától szabadul meg, gyorsúszással pedig akár 900 kilokalóriát is felhasználhatunk. Aki rendszeresen úszik, gyors és látványos eredményt tud elérni, és az így felépített izomzat tartósan megmarad.

3. Az úszás gyógyító erővel bír.

Akik gerincferdüléssel küzdenek vagy ülőmunkát végeznek, azoknak kiváló gyógymódot jelent az úszás, ugyanis hatására a gerinc csigolyái gyakorlatilag maguktól a helyükre kerülhetnek. Ez azzal magyarozható, hogy az úszás során a testünk vízszintes helyzetbe kerül és megnyúlik, így a csigolyák „kimozognak”. Ezzel párhuzamosan a gerinc melletti izmok használata képessé teszi testünket arra, hogy saját magát gyógyítva a csigolyákat a helyükre rendezze. Ebből kifolyólag az úszás hatására a sok üléstől terhelt hát vagy az elferdült gerinc elkezd gyógyulni, és minden alkotórész a helyére kerül.

Itt van az ősz, jönnek a hamar sötétedő esték és a ködös nappalok, amelyek általában negatív hatással vannak a hangulatunkra. Az úszás ezen is segít, hiszen boldogsághormont szabadít fel a testünkben, így akár a depresszió kezelésében is szerepet játszhat.

Az úszás számos más betegség kezelésében is segít. Például a már kialakult csontritkulás esetében javítja az ideg-izom koordinációt, dolgoztatja az izmokat, ezáltal a csonttörések megelőzésében is a segítségünkre lehet. Természetesen nem hagyhatóak ki az anyagcsere betegségek, mint például a cukorbetegség, amelynek kezelésében szintén sokat segíthet a rendszeres úszás.

Amennyiben bővebb információkat szeretne a tanfolyamainkkal kapcsolatban, kattintson ide:

További tudnivalók a felnőtt úszásoktatásról

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!