Közeledik a Szilveszter, amikor mindenki megteszi az új évi fogadalmait. Tipikusan ilyenkor mindenki tervbe veszi, hogy türelmesebb lesz a körülötte lévőkkel, diétába kezd vagy rendszeresen sportolni fog. Ezek általában nagyon szép elhatározások, viszont a megvalósításuk nem szokott sokáig tartani. Az első pár hét után általában mindenki elfelejti a kitűzött célokat, és ugyanúgy éli tovább az életét, mint előtte. Azonban ha megnézzük, nagyon is hasznos lenne mindenki számára, ha a reggeli rutin részét képezné az úszás.

 Miért is hasznos a reggeli sport?

reggeli ébresztő után sportAmikor reggelente megszólal az ébresztőóra, sokszor érezzük azt, hogy még órahosszakon át tudnánk aludni és semmi kedvünk kikelni az ágyból. Ezen az érzésen igazán nehéz felülkerekedni, de ha sikerül legyőzni, akkor garantáltan jobban fogjuk magunkat érezni egész nap alatt! 

Éppen csak kimászunk az ágyból, gyorsan felöltözünk és már irány is a munkahely? Ébren van ilyenkor egyáltalán az ember, vagy csak a megszokott rutin vezérli ezeket a folyamatokat? Ezeken a reggeleken hosszú ideig tart, amire képesek leszünk bármiféle agymunkára, illetve az anyagcserénk sem fog felpörögni. Ezzel szemben azok, akik felkelés után mozognak egy jót, sokkal dinamikusabbak már a délelőtti órákban is: kutatások igazolják, hogy ilyenkor kreatívabbak vagyunk és sokkal jobb a problémamegoldó képességünk is. A reggeli úszás kimutathatóan nemcsak kalóriát éget, de a hatása a szervezetünkre egész nap hatványozottabban pozitív a délutáni sportoláshoz viszonyítva. 

Minden nap tervezed az edzést, de mire végzel délután a munkában már olyan fáradtnak érzed magad, hogy inkább hazamész és semmittevéssel töltöd az estédet? Olyan eset is előfordulhat, amikor rajtunk kívülálló ok miatt alakul úgy a napunk, hogy mégsem tudunk elmenni az uszodába, azonban azokkal az emberekkel, akik a reggeli órákra ütemezik a mozgást, ez nem fordulhat elő! A kutatások azt igazolják, hogy a rendszeresen sportolók 90%-a reggel teszi ezt, mert ezzel garantálják, hogy nem fogják kihagyni a tervezett mozgásmennyiséget. 

Több tanulmány is foglalkozott már azzal, hogy akik rendszeresen mozognak a reggeli órákban, jobban alszanak, mint akik este edzenek. Miért lehetséges ez? A sport ugyanis serkenti az anyagcserét és éberré válunk tőle, ezért közvetlenül lefekvés előtt többet ártunk magunknak a mozgással, hiszen nagy eséllyel a fél éjszakát forgolódással fogjuk tölteni.

Egy tökéletes reggel

Kezdetben mindenki számára nehézséget okoz a reggeli órákban rászánni magát arra, hogy közel egy órával korábban keljen ki az ágyból és az első útja az uszodába vezessen. Azonban ha valaki ráébred arra, hogy milyen fantasztikus élményt is okoz az, ha úszással indul a napja, akkor már nem fog áldozatot jelenteni számára a korábban kelés.

Reggeli úszás után felfrissülveIlyenkor a reggel nem kávéfőzéssel kezdődik, hanem kipattanunk az ágyból és már irány is az uszoda! Ahogy megérkezünk, és belecsobbanunk a vízbe, már egyáltalán nem lehet álmosságot érezni. Mindig jóleső érzés fogja el az embert, hiszen biztosak lehetünk abban, hogy az itt szerzett lendület egész nap ki fog tartani. Az úszás közben lehetőség nyílik átgondolni, hogy milyen teendőink vannak arra a napra, mit is fogunk csinálni a munkahelyen vagy otthon. Amikor végzünk a kitűzött céllal, és leússzuk a kellő távot, ezt követően, ha még marad egy kis időnk, akkor lehetőségünk nyílik kiélvezni az uszoda csendjét és lebegni a vízben. Ilyenkor ugyanis még nem szokott tömve lenni egyik medence sem, így nem kell azzal foglalkozni, hogy a többi embert kerülgessük.

A munkahelyre érkezve nem okoz nehézséget belevetni magunkat az előttünk álló feladatokba, és amikor delet üt az óra és lehet menni ebédelni, már úgy érezhetjük, hogy rengeteg mindent csináltunk aznap. Este pedig boldogan állítjuk ismét korábbra az ébresztőt, hiszen tudjuk, hogy milyen élményben lesz részünk a reggeli sportnak köszönhetően. 

A reggeli úszással kapcsolatban azonban nagyon fontos a rendszeresség. Ugyanis nem az első alkalom után fog kialakulni a pozitív hatása, hanem el kell telnie egy kis időnek. Nem kell minden nap eljárni az uszodába, de muszáj előre kitűzni a célt, hogy hetente hányszor szeretnék menni és ezt be is kell tartani. A napi rutin kialakítása egyedül rajtunk múlik, és bármikor változtathatunk rajta. Persze nem lemondások nélkül, az egyik napról a másikra fog megvalósulni ez, de viszonylag rövid idő után be tud épülni az ember életébe az új rutin. Ettől kezdve pihentebbnek és energikusabbnak fogja magát érezni mindenki, és alig fogja várni a reggeli uszodai feltöltődéseket!

 

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!