A címet látva biztosan van olyan olvasó, aki rögtön arra gondolt, hogy valami hiba történhetett, hiszen ki akarná egy edző legrosszabb tulajdonságait csokorba gyűjteni, azonban a cím nem elírás.  Az alábbi bejegyzésben pontokba szedtük azokat a negatív jellemzőket, amik arra utalnak, hogy az illető nem alkalmas a tanító szerepre. Ezek azok az intő jelek, amelyek észlelése esetén érdemes azonnal váltani, és másik edző után kell nézni!

 1. „Aki nagyot markol, keveset fog.”

A fenti szólás a mindennapi életben kedvelt hasonlat szokott lenni azokban az esetekben, amikor valaki nem ismeri fel a határait és túlvállalja magát valamivel. Az úszásoktatás megszervezésénél is tipikus hiba, amely a kezdő edzőknél gyakran előfordul, hogy szeretnének minél több profitra szert tenni, ennek érdekében pedig nagy létszámú csoportokat indítanak. Még ha a tanmedence nagysága nem is szabna gátat annak, hogy egyszerre sok ember tanuljon úszni, akkor is figyelembe kell venni bizonyos szempontokat. Hiába indítunk külön kezdő és haladó csoportot, egy kis közösségen belül is rengeteg eltérést mutat a tanulók fejlődése: mindig lesz olyan, aki rögtön elsajátít minden mozdulatot, és lesznek többen, akiknek lassabban megy. Annak érdekében, hogy az óra közben mindenkire kellő figyelmet tudjunk fordítani, és igény esetén segítsünk a lemaradóknak, ahhoz elengedhetetlenül szükséges, hogy csak annyi emberrel indítsunk csoportot, amennyivel megfelelő minőségben tudunk majd dolgozni óráról órára.

2. A megszokások rabja

A második pont azokra az edzőkre jellemző, akik már ezer éve foglalkoznak az oktatással, azonban képtelenek a megújulásra. Gyakori hiba azoknál, akik már régebb óta űznek egy mesterséget, hogy nem nyitottak a kor haladására, nem veszik figyelembe az új eszközök és módszerek megjelenését, hanem a végsőkig kitartanak a „régi, jól bevált” technika mellett. Az uszoda világa is egy olyan innovatív közeg, ahol nyitottnak kell lennünk az újdonságokkal szemben.

A megszokások másik szintjét jelenti, amikor valaki óráról órára megegyező feladatokat ad a tanulóknak; mindig ugyanúgy építi fel a bemelegítést, ugyanazokat a játékokat alkalmazza kikapcsolódásként… Ezzel az a legnagyobb probléma, hogy ez által az edzés rutinná válik, és nem lesz meg benne a kikapcsolódást nyújtó változatosság, a kihívás és az új élmény. Ugyanis nem csak a gyerekeknél van szükség a változatosságra a figyelem fenntartása érdekében, hanem a felnőtt csoportoknak is megvan az igénye arra, hogy ne ugyanúgy nézzen ki minden uszodában töltött óra.

3. Hangulatember

Amikor az ember hazaér egy fárasztó és nehéz nap után, akkor olykor nehezen megy hátrahagyni a munkahelyen keletkezett stresszt, és pozitívan viszonyulni a családtagjaihoz. Biztosan mindenki ismeri ezt az érzést, amikor a nap közbeni negatív események magával ragadják, és képtelen úrrá lenni ezeken a problémákon. Ez viszont fordítva is gyakran előfordul, amikor valaki képtelen a munkájára koncentrálni, és beviszi a „kinti” gondjait. Egy edző esetében ez kifejezetten nagy hiba, hiszen emberekkel kell foglalkoznia, akik nem tehetnek arról, hogy ő bal lábbal kelt fel. A profi tanár mindig az adott tanulókkal foglalkozik és vidáman, energikusan vezeti le az edzéseket, függetlenül az életben történt egyéb eseményektől. úszóedző munka közben

4. Tökéletesnek képzeli magát

Mindenkinek ismerős az a típusú ember, aki sohasem foglalkozik mások véleményével, hiszen teljes mértékben meg van arról győződve, hogy ő a legjobb a világon abban, amivel foglalkozik? Egy úszóedző esetén ők azok, akik sosem kérdezik meg a tanfolyamon résztvevőket, hogy hogyan tetszik nekik egy-egy óra, valamint nem nyitott a szülőkkel való beszélgetésekre sem, hanem az edzés végén mindig sietve távoznak. A tanítás viszont kifejezetten egy olyan szakma, ahol nyitottá kell válni az emberek véleményére, és be kell tudni építeni a kritikát is. Hiszen a célunk az kell, hogy legyen, hogy minél többen távozzanak elégedetten a tanfolyamunkról és tanuljanak meg nálunk úszni. 

5. Nem képes másokat motiválni

Előfordul olyan, amikor valaki nagyon jól tud úszni, azonban ezt a tudását valamely okból nem képes másoknak átadni. Ennek lehet az az oka, hogy nem tud igazán bánni az emberekkel, és nem képes megfelelően motiválni a tanítványokat. Ez legtöbbször abban szokott megmutatkozni, hogy nem nyitott az egyéni igényekre és mindenkit ugyanúgy próbál kezelni. Hiába megy egy tanulónak már kiválóan minden gyakorlat, nem ad neki plusz feladatot, hanem hagyja, hogy az edzés során unatkozzon, vagy rosszabb esetben a medencében rosszalkodjon. A tanulási folyamatban pedig nagyon fontos, hogy mindig egyre magasabbra helyezzük azt a bizonyos lécet, ezáltal ösztönözve a tanulókat jobb teljesítményre. 

 

A fenti öt pont a legtipikusabban előforduló hibákat tartalmazza, amelyek bárkinél előfordulhatnak, ha nem szereti kellőképpen azt, amivel foglalkozik. Az oktatói szakma viszont egy kényes terület, hiszen örök életre meghatározó élményt nyújt a tanítványoknak: vagy megszeretik egy életre az úszást vagy pedig hosszú időre el tudja venni az emberek kedvét az uszodától.

Amennyiben nem akar kockáztatni, és szeretne biztosan jó kezekbe kerülni, jelentkezzen hozzánk egyéni vagy kiscsoportos úszásoktatásra!

Jelentkezem egyéni úszásoktatásra Jelentkezem kiscsoportos úszásoktatásra

Ha nem akar lemaradni az úszásoktatásról, jelentkezzen minél előbb!

Jelentkezés úszásoktatásra

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg elsőként!

Iratkozz fel hírlevelünkre!